Starup SFO

Et sted med kompetente og nærværende voksne.

jH-9SBnj

SFO'ens hverdag – uddybet

Vores pædagogiske arbejde i SFO'en tager udgangspunkt i det enkelte barn og dets udviklingstrin. Det er et mål for os, at børnene oplever at være en aktiv del af fællesskabet og danner gode sociale relationer med de andre børn. Børnene skal lære at fungere i fællesskabet med gensidig respekt for hinanden på tværs af aldersgrupper. Legen på tværs af årgangene er med til at udvide kammeratskabsgruppen. Vores pædagogiske arbejde og hverdagen i SFO'en styrker både de personlige og sociale kompetencer, hos det enkelte barn.

I det daglige skal der være plads til spontanitet og selvbestemmelse, inden for de givende rammer. Der er også mulighed for at deltage i voksenstyrede aktiviteter. Vi arbejder ud fra et årshjul, hvor vi arbejder med forskellige temaer og traditioner som børnene har indflydelse på. Vores mål, er at alle børn oplever en varieret og spændende hverdag, hvor de samtidig udvikler sig i fællesskabet med andre børn.

Åbningstider

Mandag 6.15 - 17.00 Tirsdag 6.15 - 17.00 Onsdag 6.15 - 17.00 Torsdag 6.15 - 17.00 Fredag 6.15 - 15.45

Lukkedage
Uge 29 og 30, onsdag før påske, fredag efter Kr. himmelfartsdag, 24. december, hverdage mellem jul og nytår, 31. december